یزدفردا :غضنفری عنوان نمود؛تعیین استراتژی آینده وزارتخانه با تشکیل سه اتاق فکر مجزا و بر اساس نظرات نخبگان

کار ستاد تسهیل در مرحله اول به پایان رسیده و مرحله دوم بزودی آغاز می شود

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: سیاست اصولی ما حمایت از بخش خصوصی است و در همین راستا اولویت در اجرای پروژه ها نیز با این بخش خواهد بود ، البته موارد خاص مثل پروژه های مناطق محروم مستثنی خواهند بود.


مهدی غضنفری در دیدار نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از صنعتگران و فعالان اقتصادی استان یزد و مدیران صنعتی اردکان با بیان این مطلب افزود:سعی خواهیم نمود بخش خصوصی کشور که بسیار هم توانمد است اوج گیرد و از منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزی در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت و امیدواریم سیستم بانکی کشور نیز در اعطای تسهیلات ریالی قدم های موثری بردارد.


وی درخصوص اعمال بسته های حمایتی به بخش تولید پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها و حل مشکلات صنعتگران نیز گفت: بررسی های لازم دراین خصوص انجام خواهد گرفت و به تعهد دولت در این زمینه عمل خواهد شد.


غضنفری افزود: در آینده نزدیک سه اتاق فکر مجزا در این وزارتخانه تحت عنوان "صنعت"، " معدن" و "تجارت" تشکیل خواهد شد و با دعوت از نخبگان و با استفاده و اتکا به افکار و نظرات آنها، استراتژی آینده در این حوزه ها تبیین می شود.


وی ادامه داد: با نظر رئیس جمهور در دور چهارم سفرهای استانی، هیچ طرح و برنامه جدیدی مصوب نخواهد شد و هر وزارتخانه موظف است در تعامل با مدیران و مسئولان استانی،مصوبات سفرهای دور اول تا سوم را مورد بررسی و بازنگری قرار داده و اجرایی گرداند.


وی تصریح کرد: این وزارتخانه در دور چهارم سفرها ، جلساتی را با حضور وزیر اقتصاد،رئیس کل بانک مرکزی و فعالان اقتصادی و مدیران ذیربط استانی در محل اتاق بازرگانی تشکیل و مشکلات فعالان اقتصادی را مورد بررسی و چاره اندیشی قرار خواهد داد.


وزیر صنعت،معدن و تجارت همچنین افزود: کار ستاد تسهیل در دور اول به اتمام رسیده و در آینده نزدیک با حضور سه نفر از معاونین وزیر در هر استان فعالیت دور دوم این ستاد آغاز خواهد شد که مسئولیت رسیدگی به مشکلات و رفع تنگناهای این حوزه بعهده دارند.


مهدی غضنفری در پاسخ به درخواست نماینده مردم اردکان برای تامین آب صنایع مستقر در این شهرستان با توجه به قول وزیر نیرو،یکی از معاونین خود را عهده دار پیگیری تشکیل جلسه با وزیر نیرو کرد تا در این خصوص بررسی و این امر در اولویت قرار گیرد.


وزیر صنعت،معدن و تجارت با تشکر از نماینده مردم اردکان و با عنوان اینکه وی از نمایندگان کوشا و ساعی مجلس و حامی برنامه های وزارت بازرگانی و وزارتخانه فعلی است ، از معاونین و مدیران حاضر در جلسه خواست تا همه تصمیم گیریها در جلسه و دستورات داده شده در ذیل نامه ها به مرحله اجرا درآید و کاری بر روی زمین نماند.


غضنفری همچنین مجموعه مدیران و نخبگان استان یزد را در زمره افرادی خبره و باتجربه و پایه گذار صنعت این استان دانست و پیشبرد اهداف صنعتی و اقتصادی ان را مدیون خلاقیت، تشریک مساعی و همدلی در استان یزد دانست که موجب برکت و افتخار است.


محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان نیز در ابتدای سخنان خویش ضمن تبریک و ارزوی موفقیت برای دکتر غضنفری در سمت جدید ، رای قابل توجه نمایندگان به وی جهت تصدی وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت را رای به اعتدال،منطق و تخصص دانست و اظهار امیدواری نمود تا اعتمادی که نمایندگان مردم به وزیر داشتند کمافی السابق پاس داشته شود و وزیر محترم در تعامل با نمایندگان برنامه های خود را پیش برده و در جهت رفع مشکلات صنعتگران و فعالان عرصه تجارت کشور گام های موثری بردارند.


وی با عنوان اینکه در سایه پیگیری مجدانه و تعامل مثبت مسئولان شهرستان با مدیران استان و حمایت های وزرا و هیات محترم دولت ظرفیت های خوبی برای شکوفایی استعدادها و اجرای پروژه ها در منطقه فراهم شده از همت والای مدیران و کارآفرینان و سرمایه گذاران ، خصوصا مدیریت محترم شرکت چادرملو که نقش اساسی در ایجاد واحدهای صنایع معدنی در شهرستان اردکان و استان یزد داشته تقدیر نمود.


تابش پیگیری مجدانه و التفات وزرای سابق و اسبق وزارت صنایع و معادن و تلاش مدیران ایمیدرو را در بهره برداری سریع این پروژه ها قابل تقدیر دانست واز حسن انتخاب وزیر در گزینش مدیرعامل جدید ایمیدرو و معاونت امور مجلس این وزارتخانه قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود تا توجه و عنایت ویژه وزیر محترم به پروژه های مهم صنعتی و معدنی که در استان یزد در حال اجراست پیشرفت سریع آنها را به دنبال داشته باشد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا